Referenca: 2804

Gruaja e fotografit, Enkelejd Lamaj (ebook falas)

"Historia e gruas së fotografit” është emri me të cilin e njohin të gjithë, ato pak herë që e përdorin, por, në të vërtetë, ajo është edhe historia e vetë fotografit, ose më saktë, është historia e teorisë së tij mbi rëndësinë e gjërave të vogla.
0 Lekë
More
Në gjendje

Referenca: SKU000001

Botuesi: Mitrush Kuteli

Tregime të moçme shqiptare, Mitrush Kuteli

Përrallat e treguara nga Mitrush Kuteli përbëjnë pjesën më të rëndësishme të letërsisë shqiptare, një frymëzim për një numër të madh veprash të tjera letrare që pasuan përgjatë dekadave. Tregime të Moçme Shqiptare përbën një klasik të të gjitha kohërave.
700 Lekë
More
Në gjendje

Referenca: SKU001740

Botuesi: UET Press

Enver Hoxha, Blendi Fevziu

Për shumë vite me radhë Enver Hoxha i imponoi historisë versionin e tij. Ai rezulton i paturpshëm për t'i transformuar ngjarjet, për t'i fshirë ose zhdukur personazhet dhe për të ngritur në histori një protagonist të vetëm: atë vetë.
1 050 Lekë
More
Ne gjendje

Referenca: SKU000660

Botuesi: Onufri

Prilli i thyer, Ismail Kadare

Duke lexuar "Prillin e thyer" kuptohet lehtësisht përse dhe me çfarë force Ismail Kadare është pasionuar për tragjedinë dhe për dy përfaqësuesit më të shquar të saj, Shekspirin dhe Eskilin. "Miku, besa dhe gjakmarrja janë rrotat e mekanizmit të tragjedisë antike, dhe të futesh në mekanizmin e tyre është të shikosh mundësinë e tragjedisë."
1 000 Lekë
More
Në gjendje
Të gjithë artikujt më të shitur
Demokracia dhe totalitarizmi, Claude Lefort
  • Demokracia dhe totalitarizmi, Claude Lefort

Demokracia dhe totalitarizmi, Claude Lefort

Lefort ka qenë një ndër zërat më origjinalë në fushën e filozofisë politike të shek. XX, si dhe ndër aktivistët më të spikatur në lëvizjet shoqërore të pasluftës në Francë. Ai studioi filozofi në Sorbonë, ku edhe dha mësim, dhe është ndër teoricienët më të rëndësishëm të konceptit të "totalitarizmit" në shkencat politike bashkëkohore.

800 Lekë
Sasia
Në gjendje

Përshkrimi

Titulli: Demokracia dhe totalitarizmi, ese të zgjedhura
Gjinia: Filozofi
Autori: Claude Lefort
Shqipëroi:Muhamedin Kullashi
Shtëpia botuese: Pika pa sipërfaqe
Viti: 2018
Fq. 213
Pesha: 0.196 kg.
ISBN: 978-9928-185-60-0

Mbi librin

Lefort ka qenë një ndër zërat më origjinalë në fushën e filozofisë politike të shek. XX, si dhe ndër aktivistët më të spikatur në lëvizjet shoqërore të pasluftës në Francë. Ai studioi filozofi në Sorbonë, ku edhe dha mësim, dhe është ndër teoricienët më të rëndësishëm të konceptit të "totalitarizmit" në shkencat politike bashkëkohore.

Kjo përmbledhje përmban esetë e mëposhtme:

1. Çështja e demokracisë
2. Të drejtat e njeriut dhe politika
3. Logjika totalitare
4. Terrori revolucionar
5. Hannah Arendt dhe çështja e politikes
6. Rikthyeshmëria: liria politike dhe liria
e individit

Fragment nga libri

Të gjashtë tekstet e përmbledhura këtu janë nxjerrë nga dy libra, Zbulimi i demokracisë dhe Ese mbi politikën. Më i moçmi u botua në një revistë aty nga fundi i viteve '70, i fundit më 1986. Që prej atëherë, kohët kanë ndryshuar.

Së pari në Rusi, nën ndikimin e Gorbaçovit zuri fill një politikë reformash, në fillim mjaft e ndrojtur që u shoqërua me një orvatje për të vendosur marrëdhënie paqësore me Perëndimin. Më pastaj, glasnost-i shënoi fundin e nemitjes; debati publik u thellua, fuqia e partisë u dëmtua e Udhëheqja e humbi kontrollin mbi lëvizjen.

Më në fund, kjo krizë e autoritetit në Moskë mjaftoi që të shkaktohet, me një shpejtësi të jashtëzakonshme, një shembje e të gjitha kështjellave të komunizmit në Evropën Lindore.

Kështu u shpartallua brenda disa muajsh një perandori që e shikonin si të gjithëfuqishme njësoj si edhe ideologjia, që sigurisht nuk mobilizonte më masat, por të cilën askush nuk guxonte ta kontestonte. Ngjarje kjo që s'ishte parë ndonjëherë më parë në histori, pasi nuk u shkaktua as nga ndonjë luftë e as nga ndonjë revolucion.

Ndryshimi duket të jetë i pakthyeshëm, madje edhe nëse, gjatë këtyre dy viteve të fundit, shpërthyen konflikte të një lloji të ri - të nxitura aty-këtu nga komunistë të vjetër - kahja e të cilave nuk mund të parashikohet.

Ndoshta lexuesit do t'i vijë keq kur të mos gjejë në këtë vëllim ndonjë jehonë nga ngjarjet më të reja. Mirëpo, kjo nuk i bën këta artikuj joaktualë. Artikujt në fjalë ftonin të rimendohet politikja (le politique) dhe të rishqyrtohet domethënia e demokracisë. Kjo punë vazhdon të jetë imperative.

Në kohën kur shkruaja artikujt, debati politik-intelektual në Francë tashmë ishte zhvilluar shumë. Ndikimi i partisë komuniste, që kishte qenë aq i madh gjatë dekadave me radhë mbi tërë të majtën franceze, ishte duke rënë; opinioni u bë i ndjeshëm ndaj dëshmive të disidentëve sovjetikë në Evropën Lindore, ndaj zbulimeve të Solzhenicinit dhe ndaj përpjekjeve të lëvizjes polake Solidarnost.

E megjithëkëtë, refleksioni mbi totalitarizmin nuk kishte ecur fare përpara; dënimi i shtypjes që mbretëronte në vendet komuniste, ashtu siç ishte formuluar nga intelektualët, në veçanti ata që i quanin filozofë të rinj, mbështetej mbi vështrime thjesht morale.

Pikëshikimi im ishte, pra, fort i rrallë. Unë mbroja mendimin se, në radhë të parë, bota nuk ishte një herë e përgjithmonë e ndarë në dy blloqe; se, në vend që të verbohemi nga fuqia ushtarake e Bashkimit Sovjetik, do të duhej të merrej në shqyrtim regjimi totalitar dhe të hetohet se ku qëndron forca e tij dhe ku qëndrojnë dobësitë e tij. Nëntitulli që i dhashë librit Zbulimit demokratik (Zbulimi) ishte "kufijtë e sundimit totalitar".

Kundërthëniet e sistemit komunist paraqiteshin, sipas meje, në tri aspekte kryesore: pushteti, i cili përmes partisë pretendonte të mishëronte popullin dhe të bëhej i gjithëpranishëm në tërë hapësirën e shoqërisë, nisi gjithnjë e më tepër të shikohej si përmbi të gjithë, si pushtet që ka një fuqi despotike; pushteti, i cili pretendonte të vepronte në emër të një ligji sovran – ligjit të Historisë – e që shfaqej i zhveshur nga çdo respekt ndaj ligjeve pozitive, nuk arrinte asgjë tjetër veçse të impononte sundimin e frikës, dhe gjithnjë e më shumë shikohej si arbitrar; pushteti që pretendonte të mbante njohurinë e qëllimeve të rendit shoqëror dhe të përkufizonte në çdo fushë se ç'duhet të mendojë çdo njeri, me kohë doemos do të duhej të ndeshej me përvojën që kishin fituar njerëzit, duke u ballafaquar me realitetin, e njëherësh që gjithnjë e më tepër të diktohej si i rremë.

Unë nuk parashikoja as kur e as në ç'mënyrë këto kundërthënie do të shkaktonin zhdukjen e regjimit. Mirëpo, kisha bindjen se ai ishte i cenueshëm në një shkallë të lartë. Së dyti, jam orvatur të tregoj se liritë individuale, që intelektualët, më në fund të çliruar nga iluzionet komuniste, i përkrahnin me elokuencë në Perëndim, ishin të pandashme nga liritë qytetare dhe politike.

Këto liri nuk ishin formale. Të Drejtat e Njeriut përbënin shtyllën kurrizore e demokracisë liberale; zgjerimi i demokracisë që nga fillimi i shekullit XIX kishte ecur krah për krah me fitoren e të drejtave sociale e politike, me zhvillimin e kërkesave që bazoheshin në parimet e Deklaratës së madhe.

Pra, ne duhej ta lidhnim idenë e individit me atë të qytetarit dhe me atë të njeriut. Në radhë të tretë, unë theksoja ndryshimin që kishte të bënte me origjinën e demokracisë moderne. Kjo kishte shënuar lindjen e një tipi të shoqërisë e cila shkëputej nga të gjitha trajtat e mëparshme të organizimit shoqëror.

Bashkë me të ishte zhdukur edhe ideja e vendit apo e mbretërisë së kuptuar si një trup i një tërësie të hierarkizuar në mënyrë të natyrshme. Mendoja se ajo që e shquante demokracinë moderne ishte fakti se askush, asnjë njeri, asnjë grup, s'do të mund ta përvetësonte pushtetin gjithashtu edhe se askush nuk mund ta shpallte ligjin dhe askush nuk mund ta zotëronte dijen përfundimtare.

Atë e shquante po ashtu fakti se njerëzit e pranonin heshtazi ndarjen shoqërore: ndarjen midis shtetit dhe shoqërisë civile, ndarjen e sferave të aktivitetit (çdonjëra renditej, këtej e tutje, sipas kërkimit të normave të veta), ndarjen e interesave, të pikëpamjeve, të bindjeve. Nga ky pikëshikim, nocioni i revolucionit demokratik, të cilin e futi në përdorim Tocqueville-i, më dukej thelbësor.

Demokracia ishte formë e një shoqërie në lëvizje, e cila e kishte lënë pas vetes parimin e një legjitimiteti absolut. Tek ajo ekuilibri fitohej brenda vetë lëvizjes, stabiliteti brenda jostabilitetit. Jetën shoqërore e cilësonte një papërcaktueshmëri bazë; ajo bartte me vete një etikë dyshimi (të ndryshme nga nihilizmi) e cila e bënte konfliktin të frytshëm, duke e penguar të shndërrohej në luftë për vdekje.

Njëherazi, unë e cilësoja aventurën totalitare që ishte vijëzuar në vitet 1920 - sa në versionin fashist aq edhe në atë komunist – si kundërrevolucion. Ajo nuk kishte në shënjestër pronën private, as sundimin e borgjezisë apo individualizmin e prodhuar nga shoqëria e masës, por demokracinë si të tillë (argument ky i cili, siç do të shihet, më ndante nga Hannah Arendt).

Megjithatë, unë theksoja se ky kundërrevolucion i kishte gjetur premisat e veta brenda shoqërisë modeme. Fantazma e popullit-një, e një themelimi që e linte anash plotësisht të kaluarën, fantazma e krijimit të një njeriu të ri, e kishte kapluar imagjinatën e njerëzve në kohën e Revolucionit Francez, pas shkatërrimit të shoqërisë aristokratike.

Në këtë frymë unë bëra disa artikuj për terrorin revolucionar. Nuk e paraqitja Robespierin si një paraardhës të Stalinit, por doja t'i vija në pah shenjat e para të një imagjinare karakteristike të modernitetit.

Situata e tanishme tregon se sa i vështirë është kalimi nga sundimi totalitar në demokraci. Komunizmi e ka copëtuar në thellësi, më shumë se ç'mund të merrej me mend, indin shoqëror.

Ai la mbrapa vetes, veç rrënimeve materiale frikën, mosbesimin, shprehinë e nënshtrimit, mosnjohjen e ligjit dhe mospërgjegjësinë individuale. Për më tepër, rrënimet materiale janë shqetësuese: shija për liri nuk fitohet në gjirin e mjerimit.

Pamje e çuditshme do të ishte më në fund, po të kapërthehej me shikim territori i perandorisë së vjetër; kemi arritur të besojmë se popujt, njëlloj të shtypur, do të ndienin se i takojnë një bashkësie me fat të njëjtë. Po në fakt nuk doli ashtu. Kohën e totalitarizmit e zëvendëson koha e copëzimit.

Natyrisht, synimet kah pavarësia, kur i takojnë kombeve të nënshtruara një fuqie të huaj, janë legjitime, dhe mund të lidhen me aspirata demokratike. Përkundrazi, është vdekjeprurës nacionalizmi që shoqërohet me ksenofobi dhe me racizëm, e aq më keq, kur është në shërbim të një vullneti për ekspansion, qoftë të shtypjes, qoftë të zhdukjes së pakicave. Si mund të dyshohet se ky nacionalizëm, në formën e acaruar që ka marrë në Serbi, është një trashëgimi e komunizmit?

Për mua është tejet e rëndësishme që tekstet e mia janë përkthyer në gjuhën shqipe. Ndiej një simpati të madhe ndaj shqiptarëve, të cilët kanë përjetuar gjatë dekadave një shtypje totalitare e që tani gjenden përballë rreziqeve më të mëdha.

Kam admirim ndaj atyre që i kanë bërë rezistencë sundimit të komunizmit e që luftojnë për respektimin e të drejtave qytetare e politike. Kam shpresë të më kenë mirëkuptuar disa prej tyre.

Kur e kam takuar së pari zotin Muhamedin Kullashi, të cilit i jam mirënjohës për përkthimin që ka bërë, menjëherë kam ndierë, me gjithë dallimet midis përvojave tona dhe kulturave të cilave u takonim, se ne flitnim të njëjtën gjuhë, se kërkonim njëlloj fjalët e sakta për të emërtuar kushtet e një shoqërie të lirive.

Detajet e librit

Referencat specifike

isbn
9789928185600
ean13
9789928185600
Bashkëngjitje
Shkarkime
KATËR HAPA PER TE POROSITUR

Udhëzues i shkurtër mbi procesin e porositjes së librave nëpërmjet faqes tonë.

Shkarkime (292.13KB)
16 libra të tjera në këtë kategori:

Referenca: SKU000678

Botuesi: Ideart

Jung, Nje hyrje e shkurter, Anthony Stevens

Anthony Stevens argumenton se aftësisë largpamëse të Jungut dhe spiritualiteti i thellë i tij kanë ndihmuar shumë njerëz të gjejnë një ngrehinë alternative vlerash kundrejt materializmit të zhveshur, i cili sundon në shoqërinë perëndimore.
600 Lekë
More
Ne gjendje

Referenca: SKU001929

Botuesi: Te tjere

Ushtrime me metodat e kerkimit sasior, Aleksander Kocani

Titulli: Ushtrime me metodat e kërkimit sasior në shkencat socialeOrigjinali: Ushtrime me metodat e kërkimit sasior në shkencat socialeGjinia: Shkenca SocialeAutori: Aleksandër KocaniShtëpia botuese: UFO PressViti: 2009Fq. 176Pesha: 0.377 kgISBN: 978-99956-19-42-8
1 000 Lekë
More
Ne gjendje

Botuesi: UEGEN

Udhëtari dhe hija e tij, Friedrich Nietzsche

Më në fund mbërriti ajo orë që të mbështjell në renë e artë të mungesës së dhimbjes në të cilën shpirti shijon lodhjen e vet dhe i lumtur, në lojën e durueshme me durimin e vet, i ngjan valëve të një liqeni që në një ditë të qetë vere, në reflekset e qiellit shumëngjyrësh të mbrëmjes, murmurijnë mbi breg, murmurijnë e pastaj heshtin, pa fund, pa qëllim,...
1 000 Lekë
More
Në gjendje

Botuesi: Te tjere

Konditat e Lirisë, Ernest Gellner

Kur intelektualët disidentë eurolindorë të 1970 – ave dhe të 1980 – ave përpiqeshin ta përfytyronin çfarë lloji të shoqërisë dëshironin në vend të komunizmit, ata u kthyen prapa në konceptin e shoqërisë civile, një shprehje e vjetruar kjo e rrënjosur aq larg prapa në iluminizëm, saqë shumica e intelektualëve europerëndimorë ia kishte harruar domethënien.
600 Lekë
More
Në gjendje

Si të godasim në shenjë, Prem Rawat

 Lëri mënjanë titujt dhe rolet që luan çdo ditë. Në ketë kopsht të brendshëm mund të qëndrosh vetëm me veten tënde. Edhe në qoftë se ta kanë hequr lirinë dhe të ka ndodhur diçka e tmerrshme, asgjë nuk ta heq dot gjënë më të çmuar që ti mban brënda vetes. Është zgjedhja jote, nëse do të përpiqesh të arrish të njohesh atë që ke brenda teje.
500 Lekë
More
Në gjendje

Referenca: SKU001262

Botuesi: Te tjere

Regjimi i Vjetër dhe Revolucioni, Alexis Tocqueville

Regjimi i vjetër dhe revolucioni, 1856, radhitet me klasikët e fushës si Scienza Nuova e Vico-s apo Fryma e Ligjeve e Monteskjesë, sepse veprës i jep vlerën e papërsëritshme "mpleksja e historisë së mirëfilltë me filozofinë historike". Ky është qëllimi dhe metoda e veprës e përcaktuar nga autori vetë.
500 Lekë
More
Ka mbaruar

Botuesi: Te tjere

Mbi të bukurën dhe të madhërishmen, Immanuel Kant

Ndonëse me një karakter dhe stil fare ndryshe nga veprat e tij të mëvonshme (edhe vetë Kanti, në Seksionin e parë të librit thotë se, në këtë dorëshkrim, ai paraqet shqyrtimet e tij më tepër si vëzhgues sesa si filozof), Vëzhgime për ndjenjën e së bukurës dhe së madhërishmes bartin brenda vetes vulën e karakterin dhe mendimit ende të paartikuluar kritik...
550 Lekë
More
Në gjendje

Referenca: SKU001433

Botuesi: UET Press

Nocione të logjikës, Philippe Thiry

Nuk është e nevojshme, madje, ka shumë mundësi të jetë e padobishme të nisësh studimin e logjikës me trajtesa teorike mbi fushën, mjetet, kufizimet dhe metodat e saj. Çështjet e logjikës janë komplekse dhe mund të perceptohen realisht vetëm gjatë praktikimit të saj.
700 Lekë
More
Ne gjendje

Botuesi: Ideart

Libri i vdekjes, Erion Kristo

Njeriu gjithmonë ka dashur të kuptojë dhe të mësojë diçka më shumë rresh misterit të vdekjes. Janë shkruar gjithmonë libra kushtuar vdekjes reale dhe vdekjes metafizike, ku veçohen poema madhështore e Walt Whitman "Kapiten, o kapiteni im", dhe romani me gjetje e strukturë të rrallë i Zija Çelës "Las Varrezas".
500 Lekë
More
Ka mbaruar

Botuesi: Plejad

Ligjet, Platon

“Ligjet– Νομοι” përfshin një bisedë në 12 libra, që zhvillohet në Kretë, midis tre bashkëbiseduesve: I huaji nga Athina, Megjili nga Sparta dhe Klinia nga Kreta. Athinasi propozon që të tre të diskutojnë mbi qeverisjen dhe ligjet.
1 500 Lekë
More
Në gjendje

Botuesi: Dy lindje dhe dy perëndime

Homo Ludens, Johan Huizinga

Teza kryesore e librit është shumë e thjeshtë: Kultura është e themeluar mbi lojën dhe është një formë e lojës. Elementi i lojës mund të vërehet në të gjitha aspektet e ndryshme të kulturës, duke filluar në aktivitetet në dukje të padëmshme të kohës së lirë e deri te sistemet më serioze dhe më të zhvilluara, të tilla si bota e financës, institucionet...
1 200 Lekë
More
Në gjendje

Botuesi: Zenit Editions

Prolegomena për çdo metafizikë të ardhme, Immanuel Kant

Më pyet nëse një shkencë është e mundur ka parakusht dyshimin në realitetin e saj. Por ky dyshim fyen këdo, e gjithë pasuria e të cilit ndoshta mund të qëndrojë në atë stoli të pretenduar; dhe prandaj, ai që mund të bjerë në dyshim duhet të bëhet gati vetëm për kundërshtime, nga të gjitha anët
800 Lekë
More
Në gjendje