• Banner

  • Ka mbaruar
Jonila, Njazi Bahiti
  • Jonila, Njazi Bahiti

Jonila, Njazi Bahiti

SKU001668

Një sistem i ngritur mbi dogma dhe i mbajtur në këmbë nga dogmatikët, i urdhëron të rinjtë të ikin nga ndjenja më e bukur në botë, dashuria, të ikin nga arkitipi i jetës, vazhdimësisë dhe përjetësisë së brezave.

600 Lekë
Sasia
Ka mbaruar

Përshkrimi

Titulli: Jonila
Origjinali: Jonila
Gjinia: Roman
Autori: Njazi Bahiti
Shtëpia botuese: Toena
Viti: 2011
Fq. 200
Pesha: 0.25 kg.
ISBN: 978-99943-1-719-6

Koment nga Dukagjin Hata

Romani "Jonila" i autorit Njazi BAHITI është një rrëfim i ngjeshur triller, për historinë e fytyrës së vërtetë dhe maskave të marrëdhënieve dashurore në Diktaturë, të cilat shpesh konfondohen dhe zëvëndësojnë njëra -tjetrën, në një teatër të trishtë e të përzishëm, ku sendërtohen vlerat, antivlerat, komplekset dhe ankthi sindromik i një shoqërie të sëmurë.

E sëmurë duket gjithçka në këtë kohë të pakohë: përditshmëria plot mungesa, flirti erotik dhe dashuror, reklamat agjitative që ngrejnë në qiell njeriun e ri, nxitimi i të gjithëve për të ikur prej të gjithëve, në një paradë groteske, ku i vetmi dekor real, duket se është hipokrizia.

Bahiti, në këtë prozë të shkruar me nerv dhe temporitëm, vizaton një peizazh me ngjyra të gjalla njerëzore, ku shpesh fasadat e nënkuptuara, flasin më shumë se skenat reale, dialogjet, monologjet dhe zhbirimet psikolgjike, që autori i shkrin në një narracion impresionues.

Ashtu si në romanin "Ditari i Aranitës", që përcjell një diagramë të simpotomave patologjike të administrtarës shqiptare, nën delirin dhe kontrollin e politikave të ditës, edhe tek "Jonila", Bahiti ka në qendër të rrëfimit një femër, e cila konfigurohet pasazh pas pasazhi, faqe pas faqeje, si një protagoniste që mbart tiparet dhe dramat e një brezi të keqkuptuar, në një kohë keqkuptimesh, devijimesh dhe antagonizmash të ngritura në sistem.

Jonila është vajza e një funksionari të elitës komuniste, e cila bie në dashuri me një bashkëstudentin e saj, Rubinin, djalë i një familje patriarkale të shpronësuar nga regjimi, edhe pse kontributet e parardhësve të tij për Luftën kanë qenë të konsiderueshme. Midis tyre lind shkëndija e dashurisë, e cila do të pasohet me kërkimin në shpirtin binjak reciprok, me intimitetet jo vetëm erotike, por mbi të gjitha të fushës së besimit, ku sendërtohen vlerat e tyre morale, intelektuale dhe njerëzore.

Autori, me një gjuhë të kursyer, por të gjallë, na paraqet një peizazh të thyer njerëzor, ku dyzimi, dukja, shtirja etj janë vetë natyra e një shoqërie, e cila i fton qytetarët e vet të ikin nga gjithçka që është e bukur dhe fisnike, duke i joshur dhe kërcënuar njëhersh, të bëhen pjesë e dekorit të një feste absurde, në sfondin e të cilës, uria, plagët, pushkatimet e poetëve, burgjet e kundërshtarëve politikë dhe disidentëve, nxijnë si një mallkim kolektiv.

Një sistem i ngritur mbi dogma dhe i mbajtur në këmbë nga dogmatikët, i urdhëron të rinjtë të ikin nga ndjenja më e bukur në botë, dashuria, të ikin nga arkitipi i jetës, vazhdimësisë dhe përjetësisë së brezave. Mekanizmat diabolikë, nëpër të cilat vërtitet fati i dashurisë së Jonilës dhe Rubinit, janë pjesë e asaj makine përçudnimi, në ingranzahet e së cilës vërtiten të gjithë: të humbur e fitimtarë, armiq imagjinarë e heronj imagjinarë, vetë dishepujt e sistemit në fuqi. Në këtë vërtitje somnambulike, nuk ka të fituar.

Ka veç të humbur, të përjashtuar, të anatemuar, të rrethuar me murana paragjykimesh, deri në infinit, një makth ekzistencial, pa anë e pa fund, nga piramida e Keopsit, deri poshtë në rrathët më të fundit të ferrit të të gjallëve. Shkrimtari përcjell zhgënjimin e dy të rinjve nga një ëndërr e bukur rinore, me anë të intrigave që thuren natyrshëm në një kohë intrigante, ku herë me frymën kritike të satirës, ironisë therëse e groteksut, herë me lirizimin spontan të çasteve dashurore, rrëfehet një histori, që në kohëra të tjera, më pak hipokrite, më pak të ekspozuara ndaj dukurive të së keqes kolektive, nuk do të ishte shkruar kurrë.

Duket se autori i njeh mirë mjediset e kohës për të cilën shkruan, njeh psikologjinë studentore të atyre viteve, batutat që mbanin erë antikonformizëm e madje rebelizëm ndaj sistemit, butaforinë e akisoneve dhe rekuizitën snobe të mbërmjeve të vallëzimit, gjithmonë të vetëkontrolluara nga rreziku i ngasjeve libreale e mikroborgjeze, bunkerizmin e gjithçkaje, deri dhe të shpirtit njerëzor, si dukuri e rrudhjes dhe tkurrjes së hapësirave të lirisë në përgjithësi.

Me anë të detajeve të imëta, jepet absurditeti i vrulleve revolucionare dhe psikologjisë së festës, në një kohë që njerëzit vuanin për bukën e gojës dhe në tryezat e varfëra, ku thyente miu kokën, shtroheshin vetëm iluzione, gjithnjë e më shumë iluzione, që nuk e bënin dot më pak klithëse varfërinë e tejskajshme, sidomos në fshat, ku skemat e tejmjerimit dhe të genocidit ndaj proteinës qenë kthyer në një realitet klithës.

Jonilën dhe Rubinin, edhe pse iu përkasin dy shtresave të ndryshme sociale, me psikologji dhe menatlitet të ndryshëm, i bashkon jo vetëm joshja, tërheqja fizike dhe shpirtërore, me anë të aktit të dashurisë, jo vetëm bukuria fizike dhe ajo e karakterit, por dhe shpirti qëndrestar ndaj të keqes, identifikimi i tyre me një brez që nuk pajtohet me dogmatizmin që vret e ndëshkon pa asnjë faj dhe kërkon ndryshimin.

Në rrugën e tyre të dashurisë iu dalin pengesa të pakapërcyeshme, që ua vënë në rrugë paragjykuesit, fanatikët, kurthngritësit; Rubinin e fusnin në burg për shkak të një vjershe që ka shkruar për dy poetët e pushkatuar të qytetit ku ka mbaruar gjimnazin, ndërsa Jonila përjeton një gjendje apokaliptike, për shkak të këtij incidenti të kurdisur nga Jagot e kohës.

Ngjarjet nisin pas shembjes së murit komunist dhe fillimit të procesve demokratike në Shqipëri, por rikthehen në kohë me anë të kujtimeve të protagonistëve. Në fakt, në rrëfim sundon retrospketva, nëpërmjet kthimit në kujtesë të Jonilës, si dhe rrëfimeve të panjohura të Rubinit, pas shfaqjes së tij me anë të një telefonate dhe, më vonë, të email-eve që dërgon në adresë të saj.

Jonila është e vendosur deri në fund për të mbrojtur dashurinë e jetës së saj, qoftë dhe me çmimin e çdo sacrifice, por përballë ingranazheve të së keqes, dredhive dhe pabesisë, ajo nuk ka forcë, ndihet e bllokuar, e paralizuar dhe akoma më keq, e mashtruar nga ata që iu ka besuar më shumë në jetë; edhe pse nuk dorëzohet kurrë dhe kërkon t&#39i shkojë deri në fund të vërtetës, këtë të vërtetë e mëson vetëm në fund të rrëfimit, nga e vetmja dëshmitare e mbetur gjallë, teze Esmaja.

Nuk ka vend për happy end, as për retushe sentimentale e romatike të vonuara. Mbyllja e rrëfimit është e ashpër, e ftohtë akull, siç është vetë jeta, siç është vetë koha e ndarë në mes, para dhe pas një dashurie të vrarë. Kohë kryeneçe dhe inatçore, e cila nuk shkon kurrë dy herë në të njëjtën rrugë...

Bahiti na përcjell mjedise të kohës të përshkuara me finesë e vërtetësi, tipa dhe karaktere të skalitur bindshëm, të cilët identifikohen jo vetëm nëpërmjet psikolgjisë dhe veprimit të tyre, por dhe me anë të dialogjeve, të gjuhës që përdorin, të marrëdhënieve me të tjerët, të etikës, estetikës dhe filozofisë që i motivon në luftën e mbijetesës ekzisteciale.

Libri lexohet me një frymë dhe, kur kthen faqen e fundit, ke dëshirë t'i rikthesh prapë, për të zbuluar gjëra të tjera, grimca, detaje dhe hollësira që të kanë shpëtuar gjatë leximit të parë... Fragment nga libri Kisha dëshirë të humbisja diku larg njerëzve për të shuar mallin që më kishte pushtuar. Se si jemi ne vajzat... Isha e mbushur plot dhe doja të derdhesha krejt në gjoksin e atij djali pas asaj pritjeje të gjatë.

Tani, pas kaq vitesh që jam bërë nënë, pyes veten shpesh, a mundet vallë ena e burrave ta mbajë gjithë dashurinë që ne vajzat dhe gratë e zbrasim pa kursim? Nuk e kam të vështirë t'i përgjigjem vetes e t'i them se pjesa më e madhe e saj derhet kot. Të ishte ndryshe bota njerëzore do të ishte krejt tjetër. Më e butë, më e qetë, më e bukur...

Mbi autorin

Njazi Bahiti ka lindur në Librazhd në vitin 1950 ku kreu dhe arsimin 7 vjeçar. Në vitin 1968 përfundoi Teknikumin Ekonomik, ndërsa në vitin 1980 u diplomua në Fakultetin e Ekonomisë, pasi kishte përfunduar Akademinë Ushtarake.

Ka punuar e jetuar në qytetin e Elbasanit prej ku është zhvendosur në Tiranë në vitin 1998. Graduar me gradën e nënkolonelit ka punuar disa vite në aparatin e Ministrisë së Mbrojtjes. Pas daljes në rezervë ka punuar në administratën fiskale të qytetit të Tiranës. Romani i tij "Jonila" është prezantimi i tij i dytë i drejtpërdrejtë me publikun e gjerë pas botimit të "Ditari i Aranitës" në korrik të vitit 2010.

Detajet e librit
SKU001668
Bashkëngjitje
Shkarkime
KATËR HAPA PER TE POROSITUR

Udhëzues i shkurtër mbi procesin e porositjes së librave nëpërmjet faqes tonë.

Shkarkime (292.13KB)
Ndoshta mund të pëlqejë edhe

Referenca: SKU001361

Botuesi: Te tjere

Ditari i Aranitës, Njazi Bahiti

(0)

"Ditari i Aranitës" është më tepër një tentativë e autorit për të trajtuar një temë shumë aktuale e cila ka të bëjë me të ashtëquajturat reforma dhe presione mbi administratën publike, fenomen i cili tek ne bëhet evident sa herë ndërrohen pushtetet.

Çmimi 500 Lekë
More
Ka mbaruar
16 libra të tjera në këtë kategori:

Referenca: 2601

Botuesi: Toena

Ku je, Flutura Acka

(0)

Janë vitet '80 të shekullit XX në Skampis, një qytet shqiptar i kohës së diktaturës. Ira Gjoni, një vajzë shumë e re, jeton në Qytezë, një lokalitet pranë Skampisit, e detyruar nga një "liri" e çuditshme që ia jep një sëmundje e rëndë, të lëvizë nëpër Shqipëri në kërkim të shërimit dhe të zbulimit të pikëpyetjeve të familjes së saj të shkokluar nga fati.

Çmimi 1 300 Lekë
More
Ne gjendje

Botuesi: Dituria

Jeta e dyfishtë e një agjenti, Vili Minarolli

(0)

Nje liber per agjenturat e paskomunizmit! Bota komplekse e një agjenti sekret! Lufta e Dytë sapo ka përfunduar dhe komunizmi është instaluar me shpejtësi. Në kupolën e lartë qeverisëse kanë filluar vrasjet e para. Luan Gjika, protagonisti kryesor i romanit, e sheh veten në zgrip të jetes.

Çmimi 1 000 Lekë
More
Në gjendje

Referenca: SKU001362

Botuesi: Toena

Goja e botës, Zija Cela

(0)

Ky roman i Zija Celës është vepra e fundit i atij triptikut, që filloi me "Las Varrezas" dhe vazhdoi me "SOS, një buzëqeshje". Një lexues i vëmendshëm do ta ndjente ekzistencën e tij që në leximin e dy të parëve, po ashtu siç e ndien një astrolog mungesën e një ylli të pazbuluar ende, thjesht nga tërheqja e forcës së gravitacionit përreth yjeve tashmë të...

Çmimi 900 Lekë
More
Ne gjendje

Botuesi: Botimet Dudaj

Lakmia, Brunilda Zllami

(0)

Linja paralele realitetesh tipike shqiptare. Mbase është kjo një nga arsyet pse kjo autore, jo më e re, ka rrëmbyer zemrat e lexuesve që e ndjekin rregullisht. Lakmia e pangopur, korrupsioni, mashtrimi janë disa nga fenomenet që shpërfaqen brenda këtij libri.

Çmimi 1 000 Lekë
More
Ne gjendje

Referenca: SKU000027

Botuesi: Botimet Dudaj

Ëndrra e papërfunduar e një gruaje, Brunilda Zllami

(0)

Një temë thekëse siç është prostitucioni përshkon dhimbshëm faqet e këtij romani të shkrimtares Brunilda Zllami, e cila ka ditur gjithnjë të godasë në shenjë në qëmtimin e realiteteve prekëse tipike shqiptare dhe njerëzish të zakonshëm. Dashuria, kompromisi dhe intriga janë linjat ku përqëndrohet libri dhe si gjithmonë fundi të le pa gojë...

Çmimi 850 Lekë
More
Ne gjendje

Botuesi: Onufri

Vrasje në rrugën e veriut, Ani Wilms

(0)

Ndërsa populli, gazetarët, diplomatët dhe politikanët shtjellojnë teori të ndryshme në përgjigje të kësaj pyetjeje, lexuesit i zbulohet kapitull pas kapitulli, si gurët e një mozaiku, një tablo komplekse e Shqipërisë së periudhës së Ahmet Zogut, pak para se ky të përmbysej përkohësisht nga kundërshtari i tij kryesor, Fan Noli.

Çmimi 900 Lekë
More
Në gjendje

Referenca: SKU001707

Botuesi: Te tjere

Korniza, Agim Cerga

(0)

Ne marrim frymë brenda mureve që janë mijëra herë më të gjata se kordoni i telave që rrethon kazermat...Por ka një mur tjetër, edhe më të madh se ky, madje më të madh sesa muri i Kinës dhe më të tmerrshëm sesa muri i Berlinit.

Çmimi 600 Lekë
More
Ka mbaruar

Botuesi: OMSCA-1

Si na erdhi ai, i ndaluari, Visar Zhiti

(0)

"Si na erdhi ai, i ndaluari..." është një rrëfim ngulmues me befasira, ku lidhen si me një fjongo të errët dy kohë e dy breza me dëshmi poezinë dhe dhimbjen. Shkas dhe protagonistë janë poeti rus Evgeni Jevtushenko bashkë me një student shqiptar me emrin Atjon, biri i autorit.

Çmimi 800 Lekë
More
Në gjendje

Botuesi: UET Press

Vila me tri porta, Vera Bekteshi

(0)

Vila me tri porta, përtej dëshmisë që përfaqëson, duhet lexuar edhe për aftësinë e madhe për ta shndërruar kujtesën në një letërsi, e cila të na prekë regjistra të ndryshëm emocionalë, ku nuk përjashtohet dhe ironia e poezia. Pra, një libër i bukur, që tregon se si mund të përshkruajmë ferrin e megjithatë të mos e humbasim parajsën brenda nesh.

Çmimi 1 250 Lekë
More
Në gjendje

Referenca: SKU000361

Botuesi: Onufri

Pasardhësi, Ismail Kadare

(0)

Çfarë ka ndodhur në natën e 13 dhjetorit në dhomën e gjumit të Pasardhësit, trupi i të cilit u gjend me një plumb në zemër? Romani i fundit i Kadaresë sjell në kujtesë enigmën më të madhe të historisë së Shqipërisë: vdekjen misterioze të pasardhësit të diktatorit komunist shqiptar.

Çmimi 400 Lekë
More
Në gjendje

Referenca: SKU000661

Botuesi: Onufri

Kush e solli Doruntinën, Ismail Kadare

(0)

Konstandini është figura e të vetmit disident në galerinë e personazheve kadareane. Ai nuk është aspak kundërshtar politik i shpallur, por i përket botës së fantazmave dhe ashtu si shajnitë e të atit të Hamletit, ai rikthehet për të trazuar shpirtin e të gjallëve.

Çmimi 700 Lekë
More
Në gjendje
chat Përshtypjet (0)