Misioni i intelektualit, Johann Gottlieb Fichte
  • Misioni i intelektualit, Johann Gottlieb Fichte

Misioni i intelektualit, Johann Gottlieb Fichte

Është një pikëpamje e gjithëpranuar se çdo shoqëri e ka bërthamën e vet të zgjedhur, elitare, individët që kanë si mision etik e moral përmbushjen e borxhit ndaj shoqërisë: intelektualët. Ky është subjekti me të cilin merret vepra e idealistit Fichte, njërit nga kokat shtytëse të mendimit gjerman e evropian, që në veprën "Misioni i intelektualit" vatërzon edukatorët e njerëzimit.

500 Lekë
Sasia
Në gjendje

 

Security policy (edit with Customer reassurance module)

 

Delivery policy (edit with Customer reassurance module)

 

Return policy (edit with Customer reassurance module)

Përshkrimi

Titulli: Misioni i intelektualit
Origjinali: Einige Vorlesungen über die Biestimmung des Gelherten
Gjinia: Filozofi
Autori: Johann Gottlieb Fichte
Shqipëroi: Armand Dedej
Shtëpia botuese: Pika pa sipërfaqe
Viti: 2011
Fq. 90
Pesha: 0.133 kg
ISBN: 978-99928-4041-3-8

Mbi librin

Është një pikëpamje e gjithëpranuar se çdo shoqëri e ka bërthamën e vet të zgjedhur, elitare, individët që kanë si mision etik e moral përmbushjen e borxhit ndaj shoqërisë: intelektualët. Ky është subjekti me të cilin merret vepra e idealistit Fichte, njërit nga kokat shtytëse të mendimit gjerman e evropian, që në veprën "Misioni i intelektualit" vatërzon edukatorët e njerëzimit, transformatorët e shoqërisë, timonierët dhe pararojën e masave, denoncuesit e të këqijave shoqërore: intelektualët, të cilët janë pjesë e shoqërisë dhe duhet të jetojnë për të.

Sipas tij, jeta në shoqëri është domosdoshmëri, është kusht i plotënimit dhe përmbushjes, është antipod i të rënit në kundërti me vetveten (f. 33). Në këtë drejtim, duke kaluar nga shoqëria tek organizimi shoqëror, pra shteti thotë se ky i fundit nuk përbën një qëllim absolut, por vetëm një mjet për të kushtetuar një shoqëri të përkryer; qeveria duhet ta bëjë qeverisjen sa më fluide, kurse shoqërueshmëria duhet t'i nënshtrohet ligjit suprem të përputhjes sonë me vetveten: ligjit moral.

Fichte merret edhe me larminë e llojit njerëzor, duke nënvizuar një gjë në të cilën ata janë plotësisht të njëjtë, qëllimi final i tyre: përsosja. Kjo përsosje duhet të kolektivizohet, një përkryerje kjo e vetes sonë falë përdorimit të veprimit të të tjerëve mbi ne dhe një përkryerje e të tjerëve ndërmjet ndikimit tonë mbi ta si qenie të lira (f. 40).

Plotënia në fjalë jetësohet duke e zbehur ndikimin e natyrës dhe duke e forcuar atë të arsyes, duke mos qenë në kontradiktë me veten në lidhje me përcaktimet ndaj vullnetit, duke ia rikthyer shoqërisë atë që ajo ka bërë për ne. Sipas Fichtes, intelektuali nuk është i kufizuar me asnjë periudhë kohore, ai është i përjetshëm: "Vdekja nuk mund ta shkatërrojë veprën time" (f. 57).

Projekti intelektual është i palëkundur, ai e lufton kasaphanën e kozmosit. Për të arritur ta aplikojë projektin e vet, intelektuali duhet ta përmbushë përkryesionimin etik, duhet të jetë moralisht më i miri i epokës së tij. Vetëm këta njerëz mund t'i çojnë përpara brezat, vetëm ata mund të krijojnë historinë universale të kombeve, që ende nuk kanë lindur (f. 72).

Intelektualët janë kategoria që të vërtetën e kanë zgjedhur si bashkëshorte të tyre, që "janë lidhur me të në jetë a vdekje, që e mbrojnë atë kur kundërshtohet nga të tjerët, që e mbrojnë publikisht kur përdhoset dhe fyhet, që durojnë në emër të saj urrejtjen e fshehur me dinakëri nga të mëdhenjtë, qeshjen torollake të budallait dhe ngritjen pasionante të shpatullave të meskinit" (f. 73).

Fichte pajtohet me Rousseau-në se shtresa intelektuale përfaqëson si burimin ashtu edhe bazën e çdo mjerimi dhe korrupsioni njerëzor. Ndërkohë lidhur me të këqijat e kohës në të cilën ka jetuar ai ankohet përmes klithmës: "O Providencë e përjetshme, pse më ke bërë të lind në mes të njerëzve? E nëse duhej të lindja pikërisht në gjirin e tyre, pse më ke dhënë këtë ndjeshmëri dhe këtë parandjenjë të pandalshme ndaj diçkaje më të mirë dhe më të lartë?

Në të kundërt do të kisha jetuar i lumtur bashkë me ta." (f. 81) Fichte ua thotë troç mendjeve të kulluara se sa më fisnikë dhe të mirë që janë, aq më të dhimbshme do t'i kenë përvojat që i presin (f. 88), por s'ka vend për deprimim, aktivizëm para së gjithash: "Është një sjellje prej çupëline të qëndrosh pasiv dhe të ankohesh për korrupsionin e njerëzve pa bërë gjë për ta pakësuar atë".

"Të veprosh! Të veprosh! Për këtë kemi ardhur në këtë botë" – thotë gjermani mendjenditur, duke përmbyllur këtë vepër koncize e porosimadhe me fjalët: "... të gëzohemi nga fakti që detyra jonë është pa fund!" Gëzohemi ose shqetësohemi nga detyrat? Kjo është pyetja! Nëse merr përsipër detyrë, ke mundësi për ta kryer dhe për t'u lumturuar, nëse jo, e privon veten nga ekzaltimi i detyrëkryerjes, mbetesh të jetosh pa qëllim e pa mision. Tretesh dhe humbesh si shkrimi mbi ujë, s'ke mundësi të bëhesh i përjetshëm në këtukohë dhe tejhapësirë.

Marrë nga Shenja

Detajet e librit

Referencat specifike

isbn
978992844138
ean13
978992844138
Bashkëngjitje
Shkarkime
KATËR HAPA PER TE POROSITUR

Udhëzues i shkurtër mbi procesin e porositjes së librave nëpërmjet faqes tonë.

Shkarkime (292.13KB)
16 libra të tjera në këtë kategori:

Botuesi: Wordsworth Classics

Leviathan, Thomas Hobbes

Leviathan begins from some shockingly naturalistic starting-points: an analysis of human nature as being motivated by vain-glory and pride, and a vision of religion as simply the fear of invisible powers made up by the mind. Yet from these deliberately unpromising elements, Hobbes constructs with unparalleled forcefulness an elaborate, systematic, and...
750 Lekë
More

Botuesi: Te tjere

Short cuts, Niklas Luhmann

Komunikimi dublon realitetin. Ai krijon dy variante: një variant – po dhe një variant – jo, dhe kësisoj çon në përzgjedhje. Dhe pikërisht në këtë fakt, në faktin që tani duhet të ndodhë diçka (qoftë edhe një ndërprerje komunikimi e komunikuar në mënyrë eksplicite), qëndron autopoieza e sistemit që garanton vijueshmërinë e tij.
1 000 Lekë
More

Botuesi: Te tjere

Mbi lirinë, John Stuart Mill

Po pse? (mund të pyetet), a është mungesa e njëzëshmërisë një kusht i domosdoshëm për dijen e vërtetë? A është e nevojshme që një pjesë e njerëzve të këmbëngulin në të gabuarën për të mundësuar kuptimin e të vërtetës?
600 Lekë
More

Referenca: 2702

Botuesi: Te tjere

Keshtu foli Zarathustra, Friedrich Nietzsche

Unë ju mësoj Mbinjerinë. Njeriu është diçka që duhet tejkaluar. Ç'keni bërë ju për ta tejkaluar? Deri tani të gjithë njerëzit diç kanë krijuar mbi veten, kurse ju kërkoni të bëheni zbatica e asaj batice gjigante, e preferoni të ktheheni tek kafsha në vend që të tejkaloni njerinë?
650 Lekë
More

Botuesi: Te tjere

Feminism without Borders, Chandra Talpade Mohanty

Bringing together classic and new writings of the trailblazing feminist theorist Chandra Talpade Mohanty, Feminism without Borders addresses some of the most pressing and complex issues facing contemporary feminism.
3 300 Lekë
More

Botuesi: Dituria

Përse nuk jam i krishterë, Bertrand Russell

Do të dëshiroja të shihja një botë ku arsimi të synonte lirinë e mendjes në vend të burgosjes së mendjeve të të rinjve në një armaturë të ngurtë dogmash të llogaritura t'i mbrojnë ata gjatë jetës prej heshtës së faktit të paanshëm.
600 Lekë
More

Botuesi: Zenit Editions

Filozofia kritike e Kantit, Gilles Deleuze

Le të marrim shembullin e Kritikës së arsyes së kulluar. Ajo nis me zbulimin e fakultetit sipëror të njohjes, pra me interesin spekulativ të arsyes. Ky interes drejtohet për te fenomenet; në fakt, duke qenë se nuk janë gjëra në vetvete, fenomenet mund t'i nënshtrohen fakultetit të njohjes, dhe madje duhet ta bëjnë një gjë të tillë që njohja të jetë e...
600 Lekë
More

Botuesi: CUNEOS

Kushtetuta e lirisë, F. A. Hayek

Një nga filozofët më të rëndësishëm të ekonomisë, me këtë libër kontribuoi në valën e madhe të liberalizmit ekonomik të njohur si epoka Thatcher-Reagan dhe që duket se përfundoi me kolapsin financiar të vitit 2008. 
1 300 Lekë
More

Botuesi: Odeon

Disiplinë dhe ndëshkim, lindja e burgut, Michel Foucault

Foucault e ka zbërthyer më së miri projektin ideal të mjediseve të mbylljes, veçanërisht i dukshëm në rastin e uzinës: përqendrim; shpërndarje në hapësirë; renditje në kohë; ndërthurje në hapësirë – kohë e një force prodhimi rezultati i të cilës duhet të jetë më i lartë se shuma e forcave fillestare.
1 000 Lekë
More

Botuesi: Te tjere

Sovraniteti, Jean Bodin

Jean Bodin, filozof, mendimtar politik dhe ekonomist francez (1530-1596). Bodin konsideronte se nocion përcaktues për shtetin dhe kushtetutën shtetërore është sovraniteti ose ius maiestatis. Së këtejmi sunduesit janë përgjegjës vetëm para ligjit natyror dhe jo ligjit kushtetues dhe juridik.
500 Lekë
More
Ndoshta mund të pëlqejë edhe

Referenca: SKU000156

Botuesi: Ideart

Arti i të jetuarit, Artur Shopenhauer

Ajo që i bën të shoqërueshëm njerëzit është paaftësia e tyre për të duruar vetminë dhe vetveten në të. Boshllëku i brendshëm dhe bollëku i hedhin në shoqëri ose i nxjerrin në udhëtim jashtë shtetit. Shpirti i tyre nuk ka zhdërvjelltësinë e mjaftueshme për të vetëlëvizur, pra dhe shtysat duhen kërkuar tjetërkund, për shembull tek vera; shumë njerëz duke...
240 Lekë
More

Referenca: SKU000162

Botuesi: Ideart

Këshilla për jetën, Arthur Shopenhauer

“Këshilla për jetën” është një nga veprat më të pëlqyera dhe më popullore në lexueshmëri e filozofit që të ngushëllon përmes pesimizmit: Arthur Schopenhauer.
500 Lekë
More

Referenca: 2195

Botuesi: Pika pa Siperfaqe

Monadologjia, Gottfried Wilhelm Leibniz

Titulli: MonadologjiaOrigjinali: La monadologieGjinia: FilozofiAutori: Gottfried Wilhelm LeibnizShqipëroi: Astrit CaniShtëpia botuese: Pika pa sipërfaqeViti: 2012Fq. 64Pesha: 0.101 kgISBN: 978-9928-4041-7-6
500 Lekë
More